۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد؛

نقش محوری اساتید بسیجی در جهاد تبیین

نقش محوری اساتید بسیجی در جهاد تبیین

اردبیل- رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اساتید بسیجی نقش محوری در جهاد تبیین و روشنگری نسل آینده در سنگر دفاع از انقلاب دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل چمنی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز بسیج اساتید در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: سالروز شهادت شهید چمران به نام «روز بسیج اساتید» نامگذاری شده که فرصتی است با بازخوانی نقش و جایگاه اساتید دانشگاه مأموریت آنها در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای دانشگاه تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اساتید مسئولیت و مأموریت تربیت پاک‌ترین و معصوم ترین جوانان را در مسیر معرفت افزایی و دانش افزایی بر عهده دارند که انتظار می‌رود در سنگر تعلیم و تربیت حرکت‌های مؤثر و نقش آفرینی را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: نباید دانشگاه‌های ما از سیر تحولی، پیشرفت‌های علمی دنیا و تحولات جهانی عقب بمانند که بسیج اساتید در این زمینه مسئولیت و مأموریت اصلی را بر عهده دارند.

چمنی نقش محوری اساتید بسیجی را در جهاد تبیین و روشنگری دانشجویان یادآور شد و افزود: در کنار علم، باید مبانی اخلاقی و تربیتی نیز برای دانشجویان ییان شود که در این حوزه دانشگاه محقق اردبیلی با برگزاری نشست‌های معرفتی مختلف سعی دارد تا بصیرت، آگاهی و توانمندی دانشجویان را در حوزه‌های مختلف ارتقا دهد.

وی شهید چمران را معلم اخلاق و معرفت دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار مجاهدت و آراستگی به زیور علم و مهارت، این شهید والامقام توانست اسوه ادب باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: شایسته است چنین الگوهایی را برای جوانان با ابعاد شخصیتی و مجاهدت‌های انجام شده بازگو کنیم تا آنها بتوانند بیش از گذشته با پیشینیان عزتمند خود آشنایی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از اساتید بسیجی دانشگاه محقق اردبیلی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 5816791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha